Ászf
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
I. Általános rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) 2024. 04. 30.-án lépnek hatályba, amely feltételek a SamCoGroup Korlátolt Felelősségű Társaság által üzemeltetett www.tumblers.hu webáruházon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatás igénybevételének a feltételire vonatkoznak. A SamCoGroup Korlátolt Felelősségű Társaság, mint eladó (továbbiakban: Szolgáltató) és a vásárló, mint vevő (a továbbiakban: Vásárló) között létrejövő adásvételi szerződés tartalmát – a vonatkozó jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF határozza meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Vásárlót és a Szolgáltatót megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
Kérem, tanulmányozza át az online vásárlás feltételeit tartalmazó ÁSZF-et, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha annak minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti önmagára tekintve.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et módosítsa vagy kiegészítse. A módosítások, illetve kiegészítések a www.tumblers.hu internetes oldalon teszi elérhetővé, amely változások a közzétételt követően válnak hatályossá. A jelen ÁSZF bármely változása nem alkalmazandó azon megrendelésekre, amelyek az ilyen módosítás vagy kiegészítés hatálybalépése előtt kerültek leadásra, kivéve, ha jogszabály ettől eltérően rendelkezik.
II. Szolgáltató adatai, elérhetősége
A Webáruház URL címe: www.tumblers.hu
A Webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév: SamCoGroup Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely címe: 1119 Budapest, Andor utca 21/C Fsz. 1. ajtó
Cégjegyzékszám: 01-09-417292
Statisztikai számjel: 32308118-1089-113-01.
Adószám: 32308118-2-43
Bankszámlaszám: 10400872-50527083-80871006
Nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
Telefon: /
E-mail: info@tumblers.hu
Hétfő-Péntek: 0-24h
III. Tárhely szolgáltató adatai
Név: Hostinger International Ltd.
Székhely: 61 Lordou Vironos Street, Larnaca 6023, Cyprus
Cégjegyzékszám: HE301365
Email: compliance@hostinger.com
IV. Fogalmak
Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt előre legyártott vagy egyedi megrendelés alapján létrehozott termékek.
Felek: Eladó (Szolgáltató) és Vásárló együttesen
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó (szolgáltató) és Vásárló között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vásárló / Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
- a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
- a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
V. Az általános szerződési feltételek elfogadása
A rendelés leadásával a rendelést leadó fogyasztó, illetve egyéb fogyasztónak nem minősülő Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF, valamint az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezéseit megismerte, és kifejezetten elfogadja azokat. A Webáruházban csak a 18. életévüket betöltött személyek adhatnak le rendelést. Az ÁSZF, valamint az Adatvédelmi tájékoztató az erre mutató linkre történő kattintással érhető el, onnan letölthetőek.
VI. A vásárlás és megrendelés folyamata
A Webáruházban történő regisztráció a vásárláshoz nem szükséges. A Webáruházban regisztrált felhasználók és regisztráció nélküli látogatók közel azonos módon tudnak a termékek között böngészni és vásárolni. Az egyes elérhető termékek mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok és a termékek tájékoztató jellegű fotói is.
Vásárlónak lehetősége van, hogy a Webshopban megjelenő előre gyártott termékek mellett személyre szabottan, saját feltöltött képet tegyen a termékére Szolgáltató. Vásárló ilyen igénye esetén lehetősége lesz rá, hogy a Webshopon feltöltsön egy tájékoztató szerinti pixel méretű JPG, PNG, PDF képet, melyből Szolgáltató előállítja a megrendelni kívánt terméket. A feltöltés sikerességéről Szolgáltató automatikus E-mail válasz üzenetben tájékoztatja Vásárlót és megkezdi a Termék előállítását. Amennyiben a feltöltés hibásan vagy nem megfelelően történik, arról Szolgáltató 5 munkanapon belül felhívja Vásárló figyelmét arra, hogy pótolja a hibásan vagy nem megfelelően feltöltött fájlt a megadott ponton. Amennyiben Vásárló ezt nem pótolja úgy a szerződés megszűnik.
Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a Vásárló a „KOSÁRBA TESZEM” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba tudja helyezi. A kosárba tetszőleges számú termék helyezhető el, amely önmagában még nem eredményezi az adott termék megrendelését. A kosár tartalma a menüsorban jobb oldalán fent található „kosár” ikonra kattintva megtekinthető, ahol a Vásárlók leellenőrizhetik a rendelésüket, amelyet a megrendelés véglegesítéséig módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja és mutatja a rendelés végösszegét Áfá-val (a szállítási díjat nem tartalmazza).
A rendelési folyamat a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombra kattintva folytatható, ahol Vásárlóknak meg kell adniuk az adataikat, beleértve a rendelés teljesítéséhez szükséges személyes adataikat is. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy amennyiben a Vásárló nem adja meg a szükséges adatait (név, telefonszám, cím, email cím), valamint a termék feltűntetett összegét az X. pontban feltűntetett módon nem utalja át Szolgáltató részére, úgy nem tud rendelést leadnia Webáruházban.
A Vásárló kiválaszthatja a fizetés, a kiszállítás módját, illetve lehetősége van a megjegyzés ablakban további információkat, különösen a kiszállításhoz kapcsolódó információkat közölni (pl. kit, milyen telefonszámon hívjon a futár, mikor tudja a Vásárló átvenni a megrendelt terméket stb.). A kívánt szállítási mód kiválasztása után a szállítási díj összegével növekedni fog a fizetendő végösszeg. Az adatok a megrendelés véglegesítéséig és beküldéséig bármikor módosíthatóak, illetve az esetleges adatbeviteli hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak.
A “VÁSÁRLÁS BEFEJEZÉSE” gomb fölött található linkek segítségével az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató megismerhető, letölthető és kinyomtatható. A megrendelés a szállítási és fizetési mód kiválasztása után, az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató elfogadását követően, a “VÁSÁRLÁS BEFEJEZÉSE” gombra kattintva véglegesíthető. A „VÁSÁRLÁS BEFEJEZÉSE” gombra kattintva az Ügyfél nyilatkozata – kiválasztott termékre vonatkozó vételi ajánlata – elektronikus úton és végleges jelleggel megtettnek és a Vásárló tekintetében ajánlati kötöttséget eredményező jognyilatkozatnak tekintendő (a fogyasztónak minősülő Vásárlókat az ÁSZF és a jogszabályok szerint megillető általános elállási jogosultság fenntartása mellett).
VII. Az adásvételi szerződés létrejötte
A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. A megrendelés leadását követően a Webáruház először a megrendelés beérkezését e-mailen keresztül küldött automatikus üzenettel visszaigazolja, ami csak annak tényét rögzíti, hogy a Vásárló megrendelése a Webáruházon keresztül megérkezett a Szolgáltatóhoz, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az ajánlat elfogadásának. Amennyiben a Vásárló azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés a Vásárló adatait tévesen tartalmazza (pl. név, cím, telefonszám stb.), úgy köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Webáruházzal e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben megrendelésétől számított 24 órán belül a Vásárló nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel a Webáruházzal a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg.
A Szolgáltató és a Vásárló közötti adásvételi szerződés a megrendelés feldolgozását követően, a Szolgáltatótól 5 munkanapon belül e-mailen megküldött végleges szállítási visszaigazolásának a Vásárlóhoz történő megérkezésével jön létre, (a szállítás visszaigazoló e-mail a Vásárló levelezőrendszerében történő hozzáférhetővé válásakor) amely egyedi szerződéskötésnek minősül és fizetési kötelezettséget von maga után. Amennyiben a megrendelt termék gyártása Vásárló hibájából nem teljesíthető úgy Szolgáltató felhívja Vásárló figyelmét ezen hiányosság pótlására. A végleges szállítási visszaigazolás tartalmazza, hogy a megrendelt termék várhatóan mikor érkezik be a Szolgáltató raktárába, illetve mikor kerül a Vásárlónak kiszállításra. A későbbi panaszkezelés és kommunikáció megkönnyítése érdekében javasoljuk, hogy a végleges szállítási igazolást mentse le.
A Vásárló a “VÁSÁRLÁS BEFEJEZÉSE” gomb megnyomásával leadott rendelése a megrendelt termék tekintetében, adásvételi szerződés megkötésére irányuló szándékot egyértelműen kifejező és a lényeges kérdésekre kiterjedő jognyilatkozatnak számít, mely nyilatkozatához a rendelés leadásától számított 15 napig kötve marad. A Szolgáltató törekszik arra, hogy a megrendelést feldolgozza és az ajánlat elfogadását jelentő szállítási visszaigazolást mihamarabb megtegye, ugyanakkor felhívja a Vásárlók figyelmét, hogy rendkívüli esetekben (pl. ideiglenes készlethiány esetén) a visszaigazolás hosszabb időt is igényelhet. A Szolgáltatót a Vásárló által megtett megrendelés tekintetében szerződéskötési kötelezettség nem terheli, a megrendelés visszaigazolását – pl. készlethiány esetén – jogosult visszatartani, illetve megtagadni.
Amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül és a megrendelésének elfogadása – azaz a megrendelés elektronikus úton történő visszaigazolása – legkésőbb a megrendelés elküldését követő 5 munkanapon belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg (az adott email címen nem válik hozzáférhetővé), a fogyasztónak minősülő Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség, illetve a szerződéses kötelezettség alól (ajánlati kötöttség alóli mentesülés). A Vásárló általi megtekintés időpontjától függetlenül a megrendelés tartalmának a Vásárló által megadott e-mail címre történő visszaigazolásával az egyedi szerződés abban az esetben is létrejön, amennyiben a Szolgáltató visszaigazoló email üzenetét az ajánlati kötöttség utolsó napján elküldi a Vásárló megrendelés során megadott e-mail címére.
Az adásvételi szerződés megkötésével a Szolgáltató vállalja, hogy átadja az adásvétel tárgyát képező termékeket harmadik félnek, mint szállítmányozónak és lehetővé teszi, hogy a Vásárló megszerezze a termék tulajdonjogát. A Vásárló a termék átadásával válik tulajdonossá. A Szolgáltató köteles a termékeket, ideértve az azokra vonatkozó dokumentumokat átadni a Vásárlónak. A termékeket a kiszállítás időpontjában kell a Vásárló részére átadottnak tekinteni.
VIII. Árak
A Webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak, melyek forintban értendőek. Az árak nem tartalmazzák a külső, szállítmányozó díjait, a kiszállítás díja a kiválasztott szállítási mód függvényében a megrendelés véglegesítését és elküldését megelőzően jelenik meg a kosárban.
A Szolgáltató a Webáruházban található termékek vételárának egyoldalú – az átváltoztatás weboldalon történő megjelenítésével egyidejű – módosításának jogát a maga számára fenntartja azzal, hogy az adott rendelés Vásárló általi elküldését (VÁSÁRLÁS BEFEJEZÉSE gomb megnyomását) követően a megrendelt termék vételárát a Vásárló hátrányára nem változtathatja meg. A nyilvánvalóan hibásan feltüntetett ár esetén a Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést. Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen: 0 Ft-os ár, kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 10000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 5000 Ft-ért kínált Áru).
Az elektronikus út alkalmazásából eredő rendszerhibákból és rendelésmódosulásokból fakadóan a Szolgáltatót, illetve a Vásárlót hátrány nem érheti, az így létrejövő többletkötelezettségek a Feleket nem terhelik. Szolgáltató, illetve a Vásárló jogosult az iménti okokból fakadóan téves, illetve hibás rendeléseket törölni, módosítani, illetve visszamondani.
IX. Kiszállítás
A Vásárló a megrendelésben megadja az áru szállításához szükséges elérhetőségeit, azaz teljes nevét, telefonszámát, az áru átadási helyének címét, e-mail-címet és a számlázási adatokat.
Vásárló a vásárlási folyamat során a következő szállítók általi kiszállítások közül választhat:
• Magyar Posta Logisztika
• Foxpost
• Packetta
• GLS
Webáruházunk a rendelések teljesítése érdekében a csomagok kiszállítását a Kvikk.hu szolgáltatásának közvetítésével végzi. A rendelés során megadott adatokat (név, cím, telefonszám) kizárólag a szállítás teljesítéséhez szükséges mértékben továbbítjuk a Kvikk.hu-nak és az általuk megbízott szállító partnereknek (pl. MPL, Packeta, Foxpost, Express One, FámaFutár).
Az adatok kezeléséről és továbbításáról a Kvikk.hu adatkezelési tájékoztatója további információval szolgál, amely elérhető a Kvikk adatkezelési tájékoztatójában.
Vásárló a vásárlási folyamat során kiválaszthatja, hogy az adott szállítmányozónak mely szállítási módját választja magának.
Szolgáltató által igénybe vett szállítmányozók, mint adatkezelők fognak eljárni abban a tekintetben, hogy magának Vásárló számlázási adatait kezeli annak érdekében, hogy az általa kiválasztottak szerint eljuttassa hozzá a megrendelt Árut.
. A csomag megérkezéséről a Megrendelő értesítést kap E-mailben és/vagy SMS-ben. A megrendelt Árut aztán a kiválasztott csomagponton a szállító által megadott kóddal, illetve személyes aláírásával ellátott szállítólevéllel átveheti.
Az Áru átvételekor a Vásárló köteles ellenőrizni a csomag sértetlenségét. Sérült csomag esetén a Vásárlónak jegyzőkönyvet kell felvetetnie az általa kiválasztott szállítóval. Az Áru átvételére szállító által biztosított átvételi időszakban van lehetőség. Amennyiben a Megrendelő nem veszi át az Árut a határidőn belül, a szállító az Árut visszaszállítja a Feladónak.
A Vásárlót terheli a felelősség, hogy a megrendelés visszaigazolását kizárólag az általa a megrendelésben megnevezett személynek hozza a tudomására.
Az Áruk kiszállításával kapcsolatban a Szolgáltatóval együttműködő szállítók általános szerződési feltételei az irányadóak.
• Magyar Posta Logisztika: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf
• Foxpost: https://foxpost.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek
• Packetta: https://www.packeta.hu/dokumentumok-partnereknek
• GLS: https://gls-group.com/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek/
•KVIKK: https://kvikk.hu/aszf/
Az adásvételi szerződés megkötésével a Szolgáltató vállalja, hogy átadja az adásvétel tárgyát képező Árut a szállítmányozó cégnek, amely a megjelölt átvevőpontján, illetve házhozszállítással lehetővé teszi, hogy a Vásárló megszerezze az Árutulajdonjogát. A Vásárló az Áruátvételével válik az Árutulajdonosává. A Szolgáltató köteles az Árut, ideértve az azokra vonatkozó dokumentumokat átadni a Vásárlónak. Az Áru a kiszállítás időpontjában kell a Vásárló részére átadottnak tekinteni.
X. Fizetés
A Webáruházban vásárolt termékek esetén a Vásárlónak semmilyen előlegfizetési kötelezettsége nincs. Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdése alapján a Szolgáltató számlát bocsát ki a Webáruházban történő vásárlásokról, amelyet elektronikus úton kézbesít a Vásárló megadott e-mail címére. A termék átadásával a Szolgáltató elismeri, hogy a vételárat a Vásárló teljes mértékben megfizette, és további fizetési kötelezettsége nem áll fenn a Vásárlónak nincsen.
Vásárló elfogadja, hogy a Webáruházban szereplő megrendelése csak akkor tekintendő leadottnak, amennyiben Szolgáltató bankszámláján jóváíródott a megrendelt termék ára. Ezen jóváírásról Szolgáltató emailben tájékoztatja Vásárlót, az általa megadott email címen.
A Webáruházban az alábbi fizetési lehetőségek közül választhatnak a Vásárlók:
- Bankkártyás fizetés
- Fizetés Apple Pay-el
- Fizetés Google Pay-el
- Utánvétes fizetés
Fizetés bankkártyával
A Vásárló megrendelési folyamat során azonnal tud fizetni, ha megadja bankkártyája adatait. A megrendelés véglegesítésekor a Vásárló bankkártyáját az esetleges kedvezmények levonása után megterheljük a ténylegesen kiszámlázott összeggel.
Fizetés Apple Pay-el
A Vásárló a termék vételárát közvetlenül Apple-fiókon keresztül is meg tudja fizetni. A megrendelés leadásakor a Webáruház átirányítja az Apple Pay-hez, hogy engedélyezze a megrendelés értékének kifizetését. Amint a Szolgáltató értesül az engedélyezésről, a felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot és a szállítás megkezdődik
Fizetés Google Pay-el
A Vásárló a termék vételárát közvetlenül Google-fiókon keresztül is meg tudja fizetni. A megrendelés leadásakor Webáruház átirányítja a Google Pay-hez, hogy engedélyezze a megrendelés értékének kifizetését. Amint a Szolgáltató értesül az engedélyezésről, a felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot és a szállítás megkezdődik
Utánvétes rendelések kezelése
A webáruházunkban leadott megrendelések esetén a Vásárló köteles a megrendelt terméket átvenni és a vételárat kiegyenlíteni. Amennyiben a Vásárló az utánvéttel rendelt csomagot nem veszi át, és előzetesen nem jelzi elállási szándékát, az szerződésszegésnek minősül.
Webáruházunk az Utánvét Ellenőr rendszerét használja annak érdekében, hogy minimalizálja az át nem vett csomagok számát. A rendszer működése során a Vásárló által megadott e-mail címet egy egyedi azonosítóvá (hash) alakítjuk, és ezt az azonosítót ellenőrizzük az adatbázisban. Az ellenőrzés célja annak megállapítása, hogy a Vásárló korábban milyen arányban vette át az utánvéttel rendelt csomagjait.
Az ellenőrzés eredményétől függően fenntartjuk a jogot, hogy bizonyos Vásárlók számára az utánvétes fizetési módot ne tegyük elérhetővé. Ebben az esetben a Vásárló csak előre fizetéssel (pl. bankkártya, átutalás) tudja megrendelését leadni.
XI. Regisztráció
Vásárló jogosult, – azonban nem köteles- saját fiókot regisztrálni a Webáruházon, hogy bizonyos kiegészítő szolgáltatásokat is igénybe tudjon venni. Vásárlónak a következő adataid szükséges megadnia a regisztrációhoz, ahhoz, hogy Szolgáltató végre tudja hajtani a folyamatot, valamint a későbbiekben ezek alapján tudja majd elérni a fiókját:
– E-mail cím
– Jelszó
– Név és vezetéknév
– Telefonszám
Webeáruházon nincs lehetőség Google-fiókkal vagy egyéb közösségi média platform fiókkal történő regisztrációhoz.
Az adatgyűjtés és -felhasználás jogalapja azon szerződés teljesítése (jelen általános szerződési feltételeknek való megfelelés), melynek Vásárló az egyik szerződő fele, vagy az, hogy Vásárló kérésére a szerződés (ÁSZF) megkötése előtt lépéseket tegyen (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont. Ezen személyes adat kezelésére az Adatkezelési tájékoztatóban feltüntet időintervallum kerül meghatározásra.
Regisztráció menete: Vásárló, miután végrehajtotta a weboldalon található utasításokat kapni fog egy webelérési pontot az általa megadott E-mail címre. Ezen az elérési ponton tudja majd beállítani magának a jelszavát is. Amennyiben sikeresen regisztrált az oldalra, úgy erről szintén értesítést fog kapni az általa megadott E-mail címre.
Regisztrált fiókhoz járó kiegészítő szolgáltatások: A Webáruházon regisztrált Vásárlók jogosultságot kapnak ahhoz, hogy kövessék az általuk megrendelt árú(k) kiszállítási folyamatát már a futárszolgálatnak történő átadást megelőzően is. Ezen követés a Szolgáltató által automatikus E-mail üzenetben kiküldött értesítések formájában valósul meg.
Vásárlónak joga van, hogy bármikor módosíthassa az általa regisztrált fiókjához tartozó E-mail címet vagy jelszót, illetve azt, hogy törölje az általa regisztrált fiókot.
XII. Fogyasztónak minősülő Vásárló elállási joga
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől a termékek átvétele előtt vagy az azt követő, illetve több termék vagy több darabból álló termék vásárlása esetén az utolsó termék vagy darab átvételét követő 14 napon belül. Vásárló jogosult továbbá a szerződéskötésre vonatkozó ajánlatát is visszavonni. A Vásárló elállási szándékát elektronikus levél formájában, e-mailben az info@tumblers.hu címre jelentheti be. A fogyasztó az elállási jogát a jelen ÁSZF mellékletét képző elállási nyilatkozat-minta vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1) alapján Vásárló nem gyakorolhatja az elállási jogát, amennyiben olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, ekként olyan áruval kapcsolatban, amely Vásárló egyedi megrendelésre készült, Vásárló nem élhet elállási jogával.
Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló úgy dönt, hogy a megjelölt, 14 napos határidőn belül az adásvételi szerződéstől eláll, ehhez elég a fent megjelölt elérhetőségek valamelyikén közölnie az elállási szándékát a Szolgáltatóval. A határidőben történt közléssel az elállás jogszerű és érvényes a fogyasztó általi egyoldalú jognyilatkozat megtételével is. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló nyilatkozatát határidőn belül elküldi.
Az elállás jogkövetkezményeként a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre. Elállás esetén a Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Vásárló által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ (a termék lakásba történő szállítását), a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn a Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége.
A fogyasztó kötelezettségei elállása esetén
Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, köteles az kiszállított terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy az Szolgáltató által az kiszállított termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.
A Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Ilyen esetben a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy egyoldalúan beszámítsa a termék értékcsökkenéséből adódó kártérítési követelését a fogyasztó vételár visszakövetelési követelésével szemben.
Elállás esetén a Vásárló a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 24. § (2) bekezdésének megfelelően.
A fogyasztónak minősülő Vásárló elállási jogáról az info@tumblers.hu email címen kérhet további tájékoztatást.
XIII. Kellékszavatosság, termékfelelősség és jótállás
A Szolgáltatót a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján a rendeletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában kötelező jótállási kötelezettség terheli (kötelező jótállás). A Szolgáltató 24 havi önkéntes jótállást biztosít a fogyasztói szerződés keretében vásárolt termékekre, kivéve, amikor a Szolgáltató ettől eltérő – egyes termékek esetében akár hosszabb időtartamú – önkéntes jótállási kötelezettséget vállal az általa közzétett tájékoztató anyagok feltételei szerint, amelynek esetében az önként vállalt jótállás időtartama nem lehet rövidebb, mint a jótállás rendeletben meghatározott kötelező időtartama.
A 151/2003 (IX.22) számú Kormányrendeletben felsorolt 10.000 Ft elérő, de 100.000 Ft- ot meg nem haladó eladási ár esetén a jótállás időtartama 1 év, 100.000 Ft-ot meghaladó, de 250.000 meg nem haladó eladási ár esetén 2 év, 250.000 Ft eladási ár feletti termékek esetében a kötelező jótállási idő 3 év, amely esetben ezen termékekre e hosszabb kötelező jótállási idő az irányadó. A Szolgáltató önként vállalt jótállási kötelezettsége a rendeletben kötelezően meghatározott időtartamot meghaladhatja, amelyről az egyes termékek adatlapján ad tájékoztatást.
A jótállási idő a termék, fogyasztónak minősülő Vásárló általi átvételének vagy a termék beüzemelésének napján kezdődik. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék átadásától számított 6 hónapon belül nem helyezi üzembe, a jótállási határidő kezdő napja a termék átadásának a napja.
A jótállás, a fogyasztónak minősülő Vásárló jogszabályból eredő szavatossági és egyéb jogait nem érinti.
XIV. Panaszkezelés módja
Amennyiben termék kicsomagolása után gyártási hibát vagy a szállítás során történt sérülést észlel, kérjük, fényképezze le a sérülést, és küldje el nekünk e-mailben az info@tumblers.hu e-mail címre, mi pedig igyekszünk a lehető leghamarabb orvosolni a problémát. Munkatársunk a lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 5 napon belül írásban felveszi Önnel a kapcsolatot, és ismerteti a lehetőségeket – fontos számunkra, hogy minden Vásárló elvárásainak megfeleljünk.
Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a felek a panaszról jegyzőkönyvet vesznek fel, amely a következőket tartalmazza:
– a Vásárló neve, lakcíme,
– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
– a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
– a Szolgáltató nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása,
– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
– telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a Vásárlónak át kell adni. Ha a Szolgáltató a Vásárló igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a Vásárlót.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
XV. Békéltető testület előtti eljárás:
Amennyiben XIV. pont szerinti panaszkezelés nem vezet eredményre, a Vásárló jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a kérelemben megjelölt békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vásárló az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Szolgáltató és a Vásárló közötti fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület eljárásának célja, hogy a Vásárlók és a Szolgáltató között felmerült vitás ügyeket a felek között egyezséggel zárja le. Ha nem jön létre egyezség, akkor a békéltető testület a határozatával dönti el az ügyet, amelynél figyelemmel kell lennie a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésére.
A békéltető testület – kivéve, ha a Vásárló személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében a Szolgáltató köteles a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a Szolgáltató a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét köteles biztosítani.
A békéltető testület egyezség hiányában határozatot hoz, amely érvényét tekintve azonos egy bírósági határozat hatályával és nem teljesítés esetén végrehajtási záradékkal lehet ellátni, abban az esetben, ha:
- a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi törvény a 36/C. § szerinti – alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
- a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a 200.000,- Ft-ot, azaz kettőszázezer forintot.
A fenti eseteken túl a békéltető testület egyezség hiányában ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve, ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott
Fogyasztó panasza estén az alábbi békéltető testülethez fordulhat:
Békéltető testület neve | A békéltető testület elérhetősége | Békéltető Testület székhelye | Illetékességi terület |
Budapest Békéltető Testület | Budapest Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/ | Budapest | Budapest |
Baranyai Vármegyei Békéltető Testület | Pécs | Pécs | Baranya vármegye |
Somogy vármegye | |||
Tolna vármegye | |||
Borsod-Abaúj-Zemplém Vármegyeii Békéltető Testület | Miskolc | Miskolc | Borsod-Abaúj-Zemplém vármegye |
Heves vármegye | |||
Nógrád vármegye | |||
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület | Szeged | Szeged | Békés vármegye |
Bács-Kiskun vármegye | |||
Csongrád-Csanád vármegye | |||
Fejér Vármegyei Békéltető Testület | Székesfehérvár | Székesfehérvár | Fejér vármegye |
Komárom-Esztergom vármegye | |||
Veszprém vármegye | |||
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület | Győr | Győr | Győr-Moson-Sopron vármegye |
Vas vármegye | |||
Zala vármegye | |||
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület | Debrecen | Debrecen | Jász-Nagykun-Szolnok vármegye |
Hajdú-Bihar vármegye | |||
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye | |||
Pest Vármegyei Békéltető Testület | Budapest | Budapest | Pest vármegye |
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
XVI. Fogyasztóvédelmi eljárás
Fogyasztói panasz esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló az alábbi testületekhez fordulhat:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
Telefon: +36 1 450 2598
E-mail cím: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
Pest Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1088. Budapest, József krt. 6.
Telefon: +36 1 459 4843
E-mail cím: fogyved@pest.gov.hu
További elérhetőségek és bővebb információ: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
A Vásárló az itt felsorolt hatóságokhoz is fordulhat panaszával, valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz is (www.nmhh.hu).
Az online leadott megrendelésekből adódó, a Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló közötti fogyasztói jogviták peren kívül is rendezhetők. Az ilyen peren kívüli vitarendezésre a Békéltető Testületek rendelkeznek hatáskörrel. A békéltető testület előtt folyó eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli.
Fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulni. A békéltető testületekről, illetve elérhetőségeikről bővebb információ itt található: https://bekeltetes.hu
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon: +36 1 488 21 31
web: www.bekeltet.bkik.huA Vásárló ezen szervezethez fordulhat a Szolgáltatóval való vitás ügyei rendezése érdekében.
Ezen felül a Vásárlónak a 524/2013/EU rendelet 14. cikkében foglaltaknak megfelelően lehetősége van az EU online vitarendezési platformját is igénybe venni, amit az alábbi linken érhet el: https://ec.europa.eu/odr
A szolgáltató ezúton biztosítja a Vásárlót arról, hogy az EU ezen vitarendezési platformjával együttműködik.
XVII. Felelősség kizárása
A Szolgáltató nem felelős a weboldal használatából vagy működtetéséből adódó károkért, vagy az alábbi esetek bármelyikéért, adódjon az bármilyen okból: az interneten küldött és/vagy fogadott adat meg nem érkezése; az internethálózat jelen szerződésteljesítését megakadályozó működési hibái; a fogadó készülékek vagy kommunikációs vonalak meghibásodása, bármely tartalom vagy adat elvesztése; bármely szoftver vagy weboldal meghibásodása; programhibák, rendkívüli események következményei vagy technikai hibák; ideértve a vis majort; valamint a vevő internetszolgáltatójának díjait is.
Szolgáltató továbbá minden felelősségét kizárja a termék megrendelése vonatkozásában létrejövő szerződéssel, annak teljesítésével és minden körülményével, valamint a termékek használatával összefüggésben felmerülő valamennyi közvetlen, közvetett, következményi és bármilyen egyéb kárért, kivéve azokért melyeket érintően a felelősség kizárása a jogszabályok alapján semmis.
XVIII. Vonatkozó jogszabályok jegyzéke
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
- A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
